فرودگاه سهند مراغه

 

 

فرودگاه سهند مراغه

 

 فرودگاه سهند در سال 1375  در جنوب غربي مراغه فعاليت‌هاي خود را آغاز كرد كه با 5  پرواز در هفته اين فرودگان عده كثيري از هموطنان و همشهريان را جابجا مي‌كند.

فرودگاه سهند، از فرودگاههاي اقماري اداره كل فرودگاههاي استان آذربايجانشرقي ميباشد، اين فرودگاه در زميني به مساحت 42 هكتار مابين جاده مراغه - بناب واقع شده و با جابجايي 3740 مسافر درسال توانسته است سهم موثري در توسعه منطقه ايجاد كند.

 

اين فرودگاه داراي سالن ترمينالي به مساحت 1200 متر، با تمامي امكانات رفاهي براي مسافرين ميباشد، و فضاي داخلي آن محيطي مناسب را براي مراجعين مهيا كرده است.

 

در حال حاضر فرودگاه، مجهز به دستگاه ناوبري از نوعNDB-DME است و دستگاه در تمامي طول شبانهروز عملياتي ميباشد، طول باند آن 2932 متر و عرض 30 متر فاقد سيستم روشنايي بوده و در طول شرايط ديد خوب قابل نشستن ميباشد.

 

هم اكنون اين باند باPCN : 20/F/C/Z/T جهت نشست و برخاست هواپيماي ATR72 مورد استفاده قرار ميگيرد و براي هواپيماهاي پایينتر از اين گروه نيز كاربرد دارد.

 

فرودگاه، داراي واحدهاي عملياتي مراقبت پرواز، الكترونيك و ايمني زميني است كه هركدام از اين واحدها امكانات مناسبي جهت برقراري يك پرواز ايمن دارند.

 

فرودگاه سهند، به استناد موارد ذكر شده در AIP ،(اطلاعات هوانوردي ايران) فقط در زمان پروازهاي برنامه اي عملياتي است و زماني غير از اين ساعات، باهماهنگي 24 ساعت قبل از پرواز، آماده سرويس دهي ميباشد.

 

اين فرودگاه با توجه به وجود صنايع مختلف اقشاري و توليدي و همچنين مراكز آموزش عالي متعدد در شهرستان از امنيت پروازي فوق‌العاده برخوردار گرديده است.

 

 








ارسال نظر

نام:*
ايميل:
متن نظر:
کد امنيتی: *
عکس خوانده نمی شود