موزه آثار شهدا

 
گنجینه شهدای دفاع مقدس (موزه آثار شهدا)
 
موقعیت : مراغه انتهای خیابان پاسداران
موزه آثار شهدا ی مراغه متشکل از آثار و اسناد ارزشمند شهدا و عکس شهدا و آثار جنگی و تزیین عکس شهدا به صورت هشت ضلعی به یاد هشت سال دفاع مقدس و غرفه ای از کتابهای مذهبی و اخلاقی و سیاسی و غرفه ای از قرآن و نهج البلاغه و مفاتیح الجنان و محصولات فرهنگی می باشد.
محوطه هشت گوشه ای موزه آثار شهدای مراغه که خاطرات ایثار و شهادت را در اذهان بازدیدکنندگان زنده می کند، فضایی ملکوتی برای راز و نیاز روزه داران است.قرائت قرآن، دعا، راز و نیاز در این مکان حال و هوای دیگری را برای روزه داران تداعی کرده و خاطرات شیرین شهادت را با شیرینی عبادت ایزد متعال می آمیزد.
    روزگاری شهدا کتاب های دعای خود را بهانه قرار دادند تا با درخواست شهادت از خداوند به او متوسل شوند و امروز ما در کنار همان کتاب های خون آلود به راز و نیاز می پردازیم گویی که اقامه کنندگان نماز در این موزه هر یک پیش نمازی حاضر از این شهدا دارند. ای شهیدان بدانید که هنوز سجاده هایتان باز است و جوانان برومند این مرز و بوم هنوز در این سجاده ها نماز می خوانند و راهتان را با سرسختی پشتیبان هستند.به گفته مسئول این موزه ، در این مکان ملکوتی آثار باقی مانده از 400 شهید گلگون کفن مراغه به نمایش درآمده و علاقه مندان می توانند در ماه مبارک رمضان با حضور در این مکان جلوه ای خاص به راز و نیازهای خود بدهند. این مکان فرهنگی در محوطه ای به وسعت بیش از 500متر مربع تهیه شده و مکانی مناسب برای برگزاری برخی مراسم های فرهنگی است. وی گفت: لوازم شخصی ، لباس، وسایل مورد استفاده روزمره شهدا و بسیاری دیگر از یادگارهای این عزیزان از جمله لوازمی است که در این موزه احساسات هر بیننده ای را برمی انگیزاند.
 وی از برگزاری زیارت عاشورا در روزهای دوشنبه هر هفته با حضور برخی از اهالی این شهرستان در این مکان فرهنگی خبر داد.
 جا دارد دراینجا از زحمات مسئولین این موزه جناب آقای خلیل حسینی وآقای لطفی كه درتهیه عكسها واسامی شهدای درج شده دراین سایت نهایت همكاری را با اینجانب بعمل آوردند تشكر وقدردانی نمایم.
این موزه همه روزه در وقت اداری جهت بازدید عموم به صورت رایگان دایر می باشد.
 
 










 

ارسال نظر

نام:*
ايميل:
متن نظر:
کد امنيتی: *
عکس خوانده نمی شود